Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Nem csak a „fogyni vágyó”, a zsírégetés feltételeiről semmit nem tudó nőket lehet egy-egy hangzatos nevű idióta diétával megvezetni. Az ilyen-olyan fantázianévvel ellátott - Edzés magazin
részletek »

Fegyencedzés - mire lehet ez elég?

Egyszerű és speciális edzéstervek között válogathatsz. Edzőtermet keresel? Itt megtalálod országosan, sőt személyi edzőkről is tájékozódhatsz. Edzéssel kapcsolatos videókat, magazinokat nézhetsz. Sportszerek és kiegészítők forgalmazói között.
Edzés magazin
Itt vagy: Edzés magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Fegyencedzés - mire lehet ez elég?
Fegyencedzés - mire lehet ez elég?
Fegyenc edzés
Nem csak a „fogyni vágyó”, a zsírégetés feltételeiről semmit nem tudó nőket lehet egy-egy hangzatos nevű idióta diétával megvezetni. Az ilyen-olyan fantázianévvel ellátott „edzéstervek” célcsoportja éppenséggel az a réteg, aki egy hónap súlyzózás után meglepődve tapasztalja, hogy még mindig nem sikerült kigyúrnia magát a strandra vagy a diszkóba.
A fegyencedzés elmélete

Egy Paul Coach Wade nevű, a hírhedt San Quentin börtönt is megjárt haszonleső már könyvet is írt erről. A módszer lényege, hogy csak saját testsúllyal végezhető gyakorlatokból állhat az edzésprogram, és egy-egy szintet teljesítve lehet lépni a következőre.

A súlyzós edzés pedig - szerinte - felesleges, használhatatlan izmokat épít. Azért megnéznék egy erőemelőt, aki fekvőtámaszozással készül fel egy fekve nyomó versenyre, hogy vajon mire vinné, tudna-e hasznosabb izmokat építeni.

Hat gyakorlaton alapszik ez az egész: guggolás, fekvőtámasz, fekvőtámasz kézenállásban, híd, húzódzkodás és lábemelés. Bravó, igazán nagy teljesítmény volt ezeket újra kitalálni, és még rendszerbe is szedni.

Szóval az úgynevezett fegyencedzés nem más, mint a funkcionális edzés felcicomázott változata, és a spanyolviasz sokadjára való feltalálása.
Hirdetés

A saját súllyal végzett gyakorlatok rendkívül hasznosak, ha valaki még nem elég érett a súlyzós edzésre, továbbá állóképesség növelésre is alkalmasak. Az az állítás viszont, hogy a súlyzós edzéssel felesleges, az ún. fegyencedzéssel meg hasznos izmokat lehet építeni, nagy butaság. A saját testsúllyal végzett gyakorlatok egy bizonyos szintig fejleszthetik a fizikumot, de jelentős tömeget ezekkel nem lehet építeni.
Hagyd a fenébe

A fegyencedzés semmi hasznosat, semmi pluszt nem jelent a hagyományos funkcionális edzéshez képest. Nem érdemes pénzt kiadni a könyvért, és ha tömeget szeretnél növelni, arra sokkal alkalmasabb a súlyzós edzés.

Félreértés ne essék tehát: egy bizonyos szintig valóban hasznosak a saját testsúlyos gyakorlatok, de felesleges őket csíkos fegyencruhába öltöztetni.

Szerkesztőségünk közben úgy döntött, mi is szeretnénk meggazdagodni, ezért kitaláltuk a pék edzéstervet. Az egész semmiben nem különbözik egy hagyományos tömegnövelő edzéstervtől, de minden sorozat előtt tisztelgünk egy péklapátnak, ezzel izmainkba összepontosítva a világegyetem energiáit. Ráírjuk a borítóra, hogy a legjobb edzésmódszer, meg ettől két hónap alatt Mr. Olympia szintű leszel. Félő, hogy tolongna a sok hülye a könyvesboltokban.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - egykezes fekvőtámasz, egykezes húzódzkodás,egylábas guggolás
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2013-07-03 07:30:38
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü